Bardienst

Na het tennissen is het fijn om te kunnen genieten van een drankje en/of hapje. De bezetting van de bar versterkt ons clubgevoel en vormt zo een belangrijke aanvulling op ons tennisplezier. Iets voor onze vereniging doen geeft energie en je leert andere leden kennen.

Om dit te kunnen regelen maken we gebruik van de digitale bardienstplanner. We gaan ervan uit dat ieder lid minimaal twee diensten per jaar draait. Naast het draaien van bardienst kun je ook inschrijven voor een schoonmaakdienst op maandagmorgen en/of papier ophalen op iedere 1e woensdagavond van de maand. Deze diensten tellen uiteraard ook mee. Leden die al een taak hebben binnen onze vereniging, zoals daghoofden, bestuursleden en commissieleden draaien , als ze dat willen, beperkt bardienst.


Eventueel kun je ook een beroep doen op een kleine poule vrijwilligers, die jouw (bar)diensten tegen een vergoeding van € 30,- van je willen overnemen. Stuur hiervoor tijdig een mail naar [email protected].

Vanaf begin maart kun je jezelf aanmelden voor diensten via de digitale planner. Je kunt zelf aangeven op welke data je een bardienst of andere dienst kunt draaien. Op de site staat de uitgebreide handleiding (zie bij bardienstplanner). Via het beveiligde deel van de site (inloggen in “Mijn Club”) heb je inzage in de aangeboden diensten en de daghoofden-indeling.

Voor alle duidelijkheid: bardienst alleen plannen op dagen die groen gekleurd zijn. Uiteraard mag iedereen meer dan twee diensten plannen, graag zelfs!

Lukt het je om een of andere reden niet om je diensten via de bardienstplanner in te plannen, dan kunnen we je bij de uitgifte van de nieuwe pasjes eind maart hierbij helpen. Verder is het belangrijk dat je juiste e-mailadres bekend is, zodat je voor de dienst een herinnering per e-mail krijgt en je kunt inloggen voor de bardienstplanner.

Geef wijzigingen zo snel mogelijk door aan de ledenadministratie ([email protected]), of pas ze zelf aan via de knop “Mijn Club” rechts boven op de site.

We verzoeken iedereen zo veel mogelijk voor het afhalen van de pasjes via onze site zijn diensten in te plannen. Leg je twee (bar)diensten tijdig vast, dan heb je nog veel keus wanneer en met wie (bijvoorbeeld je tennismaatje) je een dienst draait.

Competitiespelers worden sowieso al één keer ingedeeld voor bardienst op een andere competitiedag, waarbij men tevens een rol krijgt als baancommissaris.

Als je vergeet je diensten in te plannen, zullen wij je indelen. Mochten de data die wij voor je gepland hebben je niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd met iemand ruilen.

Ga je bardienst draaien, dan ben je verplicht om een IVA certificaat te halen. Kijk onder Bardienst-IVA-certificaat voor verdere informatie.

Eind maart reiken we op twee avonden de pasjes uit. Zien we jou op deze avonden niet verschijnen maar heb je voldaan aan alle verplichtingen, dan wordt je pasje achter de bar bewaard.

Een bardienst duurt gemiddeld 3 ½ uur. De openingstijden van de kantine zijn:

  • Door de week van 19.00 uur tot ca. 22.15 uur.

  • Op zaterdag van 9.30 t/m 21.00 uur, op zondag van 9.00 uur t/m 20.00 uur.

  • Tijdens de zomer, de vrijdagavondcompetitie en de najaarscompetitie zijn er andere openingstijden.

Bij uitloop van de competitie kan de bardienst doorgaan tot een uur na afloop van de laatste wedstrijd. Als blijkt dat de kantine eerder afgesloten kan worden wegens gebrek aan klandizie, dan kun je contact opnemen met het sluitend daghoofd om de kantine eerder af te sluiten (in de bardienstmap achter de bar vind je de telefoonnummers).

Het daghoofd heeft een coachende rol en helpt met de opening van een bardienst. Hij vertelt zo nodig over de werking van het kassasysteem en de gebruiken voor de keuken. Aan het eind van de dag helpt hij ook met afsluiten van de bar.

Als je bardienst hebt word je geacht op de aangegeven tijd aanwezig te zijn voor:

  • uitleg van het kassasysteem door het daghoofd;
  • het verzorgen van een leuk muziekje;
  • het bedienen van de leden met gewenste drankjes en hapjes.

Richting het einde van de bardienst is het handig alvast te beginnen met:

  • schoonmaken van de bar;
  • legen van de asbakken buiten;
  • aanvullen van de koelkast met frisdrank, bier, etc.;
  • verzamelen en sorteren van de lege flessen.

Rond sluitingstijd komt het daghoofd voor een gezamenlijke check:

  • of alles aangevuld is;
  • of de kantine verzorgd wordt achtergelaten;
  • of ramen en deuren dicht en op slot zijn;
  • om af te sluiten en het alarm in te schakelen (daghoofd).

Overige

  • Het invullen van eventuele bijzondere zaken in de agenda.
  • Heb je suggesties of andere nuttige opmerking mail naar [email protected]

Mocht je onverhoopt toch niet kunnen, zorg dan op tijd voor vervanging!!!

Je bent zelf verantwoordelijk voor deze vervanging. Je kunt ruilen met een ander lid of proberen tegen betaling van € 30 iemand uit de vrijwilligerspoule jouw dienst te laten draaien.

 

Omdat alle diensten enorm belangrijk zijn voor het functioneren van de vereniging, leidt het zonder overleg niet komen opdagen voor een bardienst automatisch tot een boete en word je opnieuw ingedeeld voor bardienst. Als er geen bardienst is moet de kantine, als middelpunt van ons verenigingsleven, gesloten blijven en wordt de club ook financieel gedupeerd. We gaan ervan uit dat alle leden hun verantwoordelijkheid nemen, zodat het opleggen van boetes achterwege kan blijven.

 

Als er leden zijn die meer bardiensten willen draaien of bijvoorbeeld een taak als daghoofd zouden willen vervullen horen wij dit graag, als beheercommissie!

 

Iedereen een geweldig seizoen toegewenst met veel tennisplezier!

 

Aanspreekpunt bardiensten:

Rob Baptist

Marcel van Doorn

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

0345 525031

Address

Sportlaan 17
4102 HM Culemborg
Nederland